søndag 16. oktober 2011

Sokker på rekke og rad :o)




Fletter og hullmønster i Sterk


Tiden flyr, til tider bare raser avgårde, og det blir ikke så mye blogging på meg, men en ting er sikkert og det er at jeg har fått “strikke-sokker-dilla” igjen. Trodde vel aldri jeg skulle bli kvitt den, det ble bare en pause ( ... ler). Sokker er raske og morsomme og strikke, og så er det alltid morsomt med nye mønstre.
Jeg er fæl til å ta litt mønster "herfra" og "derfra" og sette sammen som jeg har lyst. Sterk garnet fra Du Store Alpakka er blitt et av mine favoritt sokkegarn det også, og i det siste har det vært det jeg har hatt på pinnene.



Inspirert av "Lange DROPS leggvarmere, Nordic Night", strikket i Sterk


"Nine-too-five-socks" strikket i Online garn (et favorittmønster de lux)

Jeg er stadig inne på Capris og kikker etter nye bøker, og plutselig er det to stk på vei til meg .... skjønner ikke helt åssen det skjedde, men fristelsen ble vel for stor, he, he.
Gleder med veldig til å se de i posten en dag til uka.


Flere sokker er på pinnene, men holder også på med andre ting som tunikaen jeg begynte på i vår og et pledd i Delight og tynn alpakka (DSA).

Oppskrifta er fra Drops design. Jeg har valgt å bruke Delight plomme/beige/lyng mix som hovedfarge, som i oppskrifta, men har bytta de andre fargene et med mørk lilla, beigemix og gammelrosa.

Desverre ble bildene dårlige og viser ikke hvordan sammensetningen egentlig blir, men det kan komme siden ..... Moro er det iallefall å strikke, og jeg har ei venninne som allerede er i gang med nummer 2.



Ha en riktig fin søndag alle sammen!

5 kommentarer:

Sylvia sa...

Heisann, der var du jo.
Takk for de deilige sokkene jeg fikk til bursdagen min. Jeg er sååå glad i de, og de ble med til Fanø. Ellers låner jeg de stadig ut til frosne føtter som kommer på besøk!!
De brune og hvite sokkene ble knallfine, Åse.
Strikker du pledd? Så fine farger du har satt sammen, da. Blir nok kjempefint når du blir ferdig.
Kan jeg minne om at det er strikkecafe igjen til onsdag, sånn i tilfelle du hadde anledning!
Ellers må vi snart ta et treff igjen snart. Klem

salige lavendel sa...

Så flotte sokker du lager, falt vedig for de brune i midten! Ikke rart du har strikkedilla når du er så flink.

MayM sa...

Å.. så mange flotte sokker du har strikket igjen. Kjempefine :-)

Sirius sa...

Lekker farge de i rosa og likte mønsteret til de brune kjempegodt! Skal si du er ivrig sokke-strikker! :)

Anita Cecilie sa...

De brune sokkene var fantastisk flotte. De varmer nok godt på kalde vinterdager. KJempe flink er du.