mandag 13. september 2010

Moro med grytekluter :o)


HEIA :o)

Etter at jeg lærte og hekle av Sylvia på forrige treff vi hadde, har jeg fått helt dilla. Det er jo bare moro ! Det er blitt en del grytekluter på meg i løpet av sommeren.






Garnet jeg har brukt er stort sett Paris, dobbel Mandarin Petit og Petunia.


Jeg har prøvd meg på et par grytelapp kjoler, men med litt for tykt garn og de ble litt store.



Disse maritime grytelappene er strikket med hekla vifter rundt. Kjøkkensettet består av 2 maritime grytekluter, kjole gryteklut og oppvaskklut.


I slutten av ferien, hadde jeg besøk av Tanja noen dager. Det var akkurat da det var salg på Paris garn fra garnstudio, og det måtte vi selvfølgelig få med oss.


Jeg begynte på et teppe i disse fargene .... hadde planer om et stort et, men Tanja, jeg tror retten og sletten det kun blir en pute :o)


Heklenåler hadde jeg nesten ikke, og ble nødt til å foreta en invistering :o) Disse fra Clover, er jo bare helt fantastiske .... iallefall for meg som nybegynner.


7 kommentarer:

Elins Strikkeri sa...

Det var mange fine grytekluter!! Kjekt å hekle litt innimellom :))

RigmorNY sa...

Det må jeg si....når du først bestemmer deg for ............. for en produksjon. Hekler du bestemorrutene i dobbelt garn og større heklenål, blir de større og et tepper vokser forterer en du aner. Jeg har heklet 3 store teppen slik. ;)
Alltid koselig med besøk, og så heldig dere er som har sommer. ;)

Bodil sa...

Så mykje flott du har hekla :)

Babben sa...

Wow! skal si du har vært produktiv og laget utrolg mye fint med "kroken". Gøy å lære litt nytt eller å bytte mellom strikk og hekling for litt variasjon. Kos deg videre med pinner og krok :-)

Sylvia sa...

Hei snuppa!
takk for en kjempekoselig kveld sammen med deg, der vi feiret bursdagene våre, hi hi......
Jammen har du stått i med heklingen. jeg gir deg karakteren 6, så nå er du fullt utlært!

LivM sa...

Jeg nekter å tro at du nettopp har lært å hekle. Lekre grytekluter. Jeg har heklet flere tepper, duker, gardiner ol av tynt garn, men takler ikke tykt bomullsgarn. Må nok legge meg i trening!

MayM sa...

Så mange flotte grytekluter du har heklet :-)