søndag 10. juli 2011

Små sommerpuslerier

Jeg fikk en heklet mobilveske av en arbeidskollega på jobb, og ble skikkelig inspirert til å sette i gang.

Like ble de ikke, men så ble det min egen variant.

Jeg har brukt Petunia bomullsgarn på alle tre.






Noen kluter er det også blitt, enkelt og kjekt å ha et lite håndarbeid liggende i veska. Hjemmestrikka bomullskluter er alltid populært over alt, og bedre og bedre bli de til mer og mer de vaskes synes jeg. Her har jeg brukt en tråd Paris og en tråd Petunia.


Av en annen arbeidskollega fikk jeg disse lysglassa. Det er norgesglass hvor det er hekla rundt med tau og pynta med skjell. Kjempekoselig å ha på bordet eller ute med fine kubelys i. Nå som det har vært så grått og mørkt i været, er de i bruk hver ettermiddag eller kveld


To par sokker har jeg også hatt på pinnene, …. Fortsatt sokkedilla, og kan jo ikke la være.

De oransje ”Nine to five” socks, er strikket i ”Magigarn” fra PT-design. De røde er fri fantasi i ”Mirasol garn” fra Du Store Alpakka.



Jeg har også et nytt prosjekt på pinnene, men har ikke kommet så langt. Det blir nok et prosjekt utover høsten, tenker jeg. Jeg falt pladask for denne tunikaen, og både fargene og garnet også. Oppskrifta fant jeg i Familien nr 9/2011 rett etter påske.

Har fått begynt på bærstykket og den ene armen.


Noen andre som strikker eller har strikka denne?


Nå er det tid for en kaffekopp her. Ønsker dere alle fortsatt en riktig fin søndag!

Det skjønneste dikt er livet - det som leves mens det diktes

8 kommentarer:

RigmorNY sa...

Som alltid mye flott fra dine flittige hender. Den kjolen har jeg sett ferdig strikket i barnsestørrelse. Nydelig.
Godt å se deg tilbake i bloggverden. Hper du har en fin sommer. Klem.

MayM sa...

Så mye flott du ahr laget. Sokker, mobilvesker og mye annet.Ønsker deg en fin sommer :-)

Sylvia sa...

Jeg dåner nesten! tenk at du blogger, hi hi ;)
Koselig å se du holder heklingen ved like, Åse.
Og de klutene dine.....jeg elsker dem. Nå er en av dem blitt noe fillete, for jeg bruker dem hele tiden, men jeg har noen til.
Gøy at du har begynt på den tunika-kjolen. lerke er et nydelig garn, altså.
Vi må kanskje møtes snart? Sommeren er snart forbi, vet du....
Stor klem herfra!

Tovepia sa...

Hei på deg og takk for hyggelig kommentar;)
Den tunikaen i familien så jeg selv, den er nydelig, så du får strikke den først, så får jeg høre;O)
Håper du har en god sommer, her skifter det svært, og fra helga blir det hytteferie, og da MÅ jeg ha sol!
Kos deg, klem fra meg;)

Babben sa...

Oj, så masse fint du har fått laget! Koselig med strikketøy og heklekrok når været ikke alltid er det beste. Fortsatt god sommer :-)

Tanja sa...

Se her ja, pinnene går varme i sommer;) Så mye fint du har laget! Jeg har akkurat startet på et teppe i oldemorruter som jeg skal ha med meg på ferien. Vi reiser til Danmark i natt, så hvis jeg holder meg våken kan jeg hekle i mange timer:) Nå har halve sommeren gått, og vi MÅ få til å treffes før den er over! Vi får prates om ei ukes tid da jeg er tilbake fra tur. Ha en fortsatt fin sommer, Åse:) Klem.

Unknown sa...

Innom å titter litt hos deg Åse:-)
Så artige mobilvesker du har laget da. Ballband er jo alltid en favorittklut, og morsom å strikke er den også Stilige Norgesglasslamper har du fått også ser jeg. Gleder meg til den tunikaen din blir ferdig, den kommer til å bli lekker.
Ha en fortsatt fin helg Åse.
Klem fra meg.

Lisbeths Verden sa...

Så mye flott du har strikket, jeg følger bloggen din nå. Du er velkommen inn på min :)
God helg hilsen Beth