onsdag 25. november 2009

Babyteppe og et koselig venninnetreff :o)

Tiden flyr, og selvom jeg lovet meg selv å blogge oftere, flyr tiden like fort som før.



Her for noen dager siden ble jeg ferdig med dette babyteppet i Baby Silk fra DSA. Jeg var en periode redd for at det skulle ende opp som en UFO, men så ble gutten som skulle ha det født, og jeg måtte bare henge i.

Jeg brukte Garnstudio`s Drops teppe med strukturmønster, men endret maskeantallet og strikket det litt lenger. Det gikk med 6 nøster av Baby Silk.



Forrige tirsdag hadde Sylvia og jeg et venninnetreff igjen. Vi møttes på Telemarkssvingen, spiste, strikkeskravla og bare koste oss. Vi hadde begge bursdag for et par måneder siden, så da ble det litt pakkebytting også.



Vi er Marimekko "frelste" begge to, og i den ene pakka var det både kaffekrus og en stilig toalettveske. Jeg fikk også en nydelig KUSMI tea, batteridreven melkeskummer og et hærlig nøste med Austermann Step sokkegarn i en ny begunderfarge.




Nå er det meninga at jeg skulle ha laga meg EKSTRA GOD kaffe av oppskrifter ho sendte meg på e-post, men jeg må bare innrømme at jeg retten og sletten ikke har fått gjort det enda. Målet er nå å kose meg litt ekstra til helga.


Sylvia hadde på seg det lekre Levina-sjalet ho strikka i oktober, og jeg falt bare helt pladask for det. Garnet ho har brukt er geitegarnet MARI og heldige meg er at ho selger det der ho jobber ... og vips, 2 dager etter lå 3 brune og et orange hespe i postkassa mi.


Ta en titt på Sylvia`s Levina-sjal HER hvis du har lyst.




Garnet er bare sååå mykt og kjempedeilig å ta i .... gleder meg vilt til å strikke sjal nå!

3 kommentarer:

RigmorNY sa...

Nå ha rje gjo lest om deres treff før ;) men alltid mor å se hva dere gir hverandre. Skal du bli bestemor????????????
Jeg holder selv på med et sjal av det geitegarnet, og det er helt nydelig. For tiden et det et ufo prosjekt, men jeg skal få det ferdig en gang.
Godt å se deg he rigjen. ;)

Konstant Strikkekøe`s Hobbyblogg sa...

Hei Rigmor! Koselig å høre fra deg igjen! Neida, det er ikke jeg som er blitt bestemor. Teppet er til en niese av oss som nettopp har fått en liten gutt. Hvilket sjal strikker du av geitegarnet? Ja, det virker kjempenydellig! Gleder meg til å gå i gang!

Sylvia sa...

Hallo, og takk for sist Åse.
Nei, nå må du skumme deg litt melk og få igang "Lattè" drikkingen, altså!! Klarer meg nesten ikke uten, jeg.
Da ble 3 lilla MARI garn sendt deg her om dagen, så nå kan du eksprimentere litt med garnet og fargene. Jeg tror jeg snart må bestille mere garn, for det minker dag for dag.......folk er helt ville etter det.
Ha en hyggelig søndag! Selv skal vi på sprangstevne!!!